sâmbătă, 23 iunie 2012

Îmbunatatirea comunicarii manageriale



Coordonatele funcţionării firmei sunt stabilite şi de modul în care comunică managerii şi angajaţii. Cunoaştem că procesele sociale implică procese de comunicare, de transmitere a unor mesaje cu un anumit scop. Esenţa comunicării, latinescul communicare sau termenul utilizat în tradiţia noastră cuminecare oferă pe lângă semnificaţia de contact şi legătură, pe aceea de punere în comun, de a împărtăşi, de a uni. Arta de a comunica trebuie să însemne pentru un manager respectarea câtorva reguli:
  • Clarifică-ţi ideile înainte de a le comunica! Nu vorbi sub impulsul momentului, sub emoţii puternice.
  • Examinează scopul adevărat al comunicării! Ce urmăreşti prin comunicare: obţinerea de informaţii, transmiterea unei decizii, ajutor?
  • Ţine seama de dimensiunile şi caracteristicile spaţiului în care are loc comunicarea! Trebuie să te asiguri că există premise favorabile comunicării;
  • La nevoie, consultă-i pe alţii în planificarea comunicării! Este de dorit ca aceia care vor fi afectaţi de mesajul transmis să fie consultaţi. Trebuie avut în vedere că mesajul este bine recepţionat atunci când interlocutorul este de acord cu el;
  • Fii atent la mesajul non-verbal ce-l însoţeşte pe cel verbal! Una este ceea ce se spune şi alta este ceea ce arată gesturile, mimica, postura corpului;
  • Încearcă să te pui în ipostaza receptorului mesajului! Orice angajat este dominat de trăiri, sentimente, care cunoscute pot încuraja comunicarea;
  • Cere feed-back! Pentru a te convinge că scopul comunicării a fost realizat, este necesar să pui întrebări, să ceri interlocutorul să repete ceea ce a înţeles;
  • Asigură-te că acţiunile tale sunt în sprijinul comunicării tale! Este important ce spui dar şi ce faci, angajaţii fiind influenţaţi nu de spusele managerului, ci mai ales de faptele sale.

Niciun comentariu: