joi, 16 septembrie 2010

Merită să cumperi haine din poliester?


Multă lume preferă bumbac. Bumbacul respiră, bumbacul e fibră naturală, bumbacul poate fi purtat indiferent de sezon. Deși sunt adeptul argumentelor logice cand vine vorba de un material sau altul, am decis să fac un mic experiment pentru Fii cu stil. Mi-a luat o pereche de pantaloni din poliester pentru a vedea dacă acest material e o variantă viabilă. Rezultatul.. am rămas surprins.

MI-am cumpărat la 75 de lei o pereche de pantaloni negri din poliester, dintr-un magazin cu renume din Cluj. O pereche de pantaloni din bumbac trec lejer de 120 de lei deci, din punct de vedere financiar am fost multumit de preț. M-am uitat cu atenție la textură. Primul lucru care l-am observat e că pantalonul nu se șifonează deloc. Am încercat să-l forțez puțin dar nimic.

I-am probat și am observat că sunt cam largi pe picior și la talie. Nu e nimic, mi-am zis. La prețul acesta îmi permit să mai dau încă 15-20 de lei la un croitor pentru a mi-i face ”mai pe corp”.

Un lucru care m-a deranjat este acela că aspectul este puțin cam lucios. Bumbacul e cu siguranță mai cu stil decât poliesterul. De la distanță, pantalonii fiind și negri, nu îți dai seama de material.

După aproximativ 10 purtări, am ajuns la câteva concluzii. Probabil le știai deja însă merită spuse pentru că poliesterul are o reputație nejustificat de proastă.

  • Nu e nevoie să îi calci aproape deloc
  • Sunt mai comfortabili decât pantalonii de stofă. cei de stofă mă jenează oarecum în momentul când pășesc. În schimb, cei din poliester sunt foarte flexibili din acest punct de vedere.
  • Nu respiră. Poliesterul nu permite corpului tău să respire însă asta nu înseamnă că trebuie evitat. În zilele răcoroase de primăvară și toamnă. La temperaturi de 10-15 grade, pantalonii mei mi-au oferit comfortul termic de care aveam nevoie.

Deși multă lume spune că hainele din poliester se curăță mai greu (unii preferă să nu le bage în mașina de spălat), acestea pot fi o alternativă destul de bună. Sigur, nu orice haină merită luată doar pentru că e din poliester – eu am găsit acea pereche de pantaloni din întâmplare și am rămas surprins de cât de bine arată.

Concluzia: hainele din poliester se merită atâta timp cât le integrezi bine în ținută și le porți atunci când temperatura de afară ți-o permite. În cazul meu, o pereche de pantaloni 100% poliester, culoare neagră, luați din Debenhams cu 75 de lei merită nota…

Niciun comentariu: