sâmbătă, 8 mai 2010

O istorioara traita:

Prietenul meu deschise sertarul dulapului sotiei sale si scoase un mic pachet invelit in matase.

- Acesta, spuse el, nu este un simplu pachet, este o piesa de lenjerie.

Desfacu pachetul si privi atent matasea si dantela.

- L-am cumparat prima data cand am fost impreuna la New York, acum vreo 8 sau 9 ani, dar nu l-a folosit niciodata. Vroia sa-l pastreze pentru o ocazie speciala. Ei bine, cred ca acum e momentul potrivit

Se apropie de pat si puse acest pachet alaturi de alte lucruri aduse de cei de la pompe funebre.

Sotia lui tocmai murise.

Intorcandu-se spre mine imi spuse:

- Sa nu pastrezi nimic pentru o ocazie speciala. Fiecare zi pe care o traiesti este o ocazie speciala.

Ma gandesc intotdeauna la cuvintele lui, mi-au schimbat viata.

Astazi citesc mai mult ca inainte si fac mai putine treburi in casa. Ma asez pe terasa si admir peisajul fara sa ma sinchisesc de buruienile din gradina.

Imi petrec mai mult timp cu familia si prietenii si mai putin cu lucrul.

Am inteles ca viata este un ansamblu de experiente valoroase.

De acum nu mai pastrez nimic.

Daca am chef, folosesc paharele de cristal in fiecare zi sau imi pun haina noua ca sa ma duc la supermarket.

Nu mai pastrez cel mai bun parfum pentru sarbatori.

Expresiile de tipul: “intr-o zi”, sau “ intr-una din zilele astea” le-am scos din vocabularul meu.

Nu sunt sigur ce ar fi facut sotia prietenului meu daca ar fi stiut ca nu va mai fi a doua zi (o zi la care ne gandim cu nepasare).

Cred ca si-ar fi sunat familia si cei mai buni prieteni.

Poate si-ar fi sunat cativa fosti prieteni pentru a se impaca sau pt. a se scuza pentru o cearta mai veche.

Imi place sa cred ca ar fi mers probabil sa manace mancare chinezeasca (bucataria ei preferata).

Toate aceste lucruri marunte nefacute m-ar enerva mult daca as sti ca orele-mi sunt numarate.

As fi nervos ca nu mi-am mai vazut prietenii cu care urma sa ma intalnesc “intr-una din zilele astea”.

Nervos ca nu am scris scrisorile pe care intentionamsa le scriu “intr-una din zilele astea”.

Nervos ca nu le-am spus celor apropiati ca ii iubesc.

Acum, nu mai aman nimic si nu mai pastrez nimic care poate sa-mi aduca fericire si zambet in viata.

Imi spun ca fiecare zi e speciala.

Fiecare zi, fiecare ora, fiecare minut este special.



Niciun comentariu: